.

.
.

Saturday, September 27, 2014

ျမင့္ျမတ္ေသာ ေၾကာင္မ်ား




ကၽြန္မ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အနည္းငယ္ကျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ ကဗ်ာဆရာ ေတဇာ(လေရာင္လမ္း)ဆုိသူႏွင့္ စတင္ ရင္းႏွီးခဲ့သည္။ သူ႕ကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚတြင္ ေတြ႕ေနသည္မွာၾကာခဲ့ျပီ။ ရင္းႏွီးခဲ့ရသည္မွာ အဓိကက ကၽြန္မ၏ ခင္ပြန္း ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ကၽြန္မႏွင့္ မရင္းႏွီးဖူးေသာ ကဗ်ာဆိုင္ရာ မိတ္ေဆြမ်ားကို ကၽြန္မတို႕ပတ္၀န္းက်င္အတြင္းသို႕ အျမဲတေစ ဆြဲသြင္းလာတတ္သည္မွာ အဓိကက ကၽြန္မ၏ ခင္ပြန္းသည္သာျဖစ္သည္။ ယခု ကၽြန္မေျပာခ်င္သည့္ ကိုေတဇာမွာလည္း ကၽြန္မ၏ ခင္ပြန္းဆြဲေခၚလာေသာ စာေပေလာကဆိုင္ရာ မိတ္ေဆြမ်ားထဲမွ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။
            ကၽြန္မ ေျပာခ်င္သည္မွာ ကိုေတဇာအေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္။ မၾကာေသးမီကာလက ကၽြန္မတို႕လင္မယားႏွင့္ အျခားအေပါင္းအပါမ်ား (ကိုေတဇာအပါအ၀င္) ေျခာက္ေယာက္ပါ၀င္ေသာ ကဗ်ာအစုစပ္အဖြဲ႕ေလးတစ္ခုကို ျပန္လည္ တည္ေထာင္လုိက္ၾကသည္။ ျပန္လည္တည္ေထာင္လိုက္ရသည္ဟု ကၽြန္မေျပာရျခင္းမွာ အဖြဲ႕ကအရင္ကတည္းက ရွိခဲ့ျပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ယခင္ အဖြဲ႕သားေဟာင္းအခ်ိဳ႕အပါအ၀င္ အဖြဲ႕သားအသစ္တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စပါ ထပ္ မံထည့္သြင္းကာ the fepb ဟူေသာအဖြဲ႕ကေလးကို ျပန္လည္အသက္သြင္းလိုက္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုအဖြဲ႕ေလး ဖြဲ႕ျဖစ္ျပီး ကတည္းက ကၽြန္မတို႕ အဖြဲ႕သားေတြ ခဏခဏဆံုျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္းသည္။ တစ္ေန႕ေတာ့ ကၽြန္မတို႕ အဖြဲ႕ထဲမွ (ကို)ဇာတိ(အႏၱိမ) ၊ (ကို)ေတဇာတို႕ႏွင့္ ကၽြန္မခင္ပြန္းတို႕ အလုပ္အျပီးအိမ္အျပန္လမ္းတြင္ရွိေသာ ဆံုရပ္ေလး တစ္ခုမွာ ေတြ႕ၾကသည္။ ထိုေန႕က ခင္ပြန္းသည္အိမ္ျပန္လာေတာ့ ကိုေတဇာက မဂ္ဂဇင္းတစ္အုပ္ေပးလိုက္တယ္ ဟု ဆို လာသည္။
            စာအုပ္မွာ ကဗ်ာႏွင့္ စာေပေလာကဆိုင္ရာ မဂ္ဂဇင္းအသစ္တစ္အုပ္ျဖစ္ျပီး ႏွင္းဆီျဖဴဟု အမည္ေပးထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ စာအုပ္တြင္ ပါ၀င္ေလ့ရွိေသာ မာတိကာ ဘာညာကြိကြေတြကို ေက်ာ္လိုက္ေတာ့ စာအုပ္ညာဘက္ေထာင့္ တြင္ (ဆရာေတဇာလေရာင္လမ္းအတြက္ ေမတၱာလက္ေဆာင္) ဟု တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာလက္မွတ္ႏွင့္ ေရးထိုးထားသည္ ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။ သူ႕အတြက္ အမွတ္တရသိမ္းထားသင့္တဲ့ စာအုပ္ကို ကၽြန္မတို႕ကို ဒီတိုင္းပဲ ေပးလိုက္တာလားဟု ခင္ပြန္းသည္ကို ေမးၾကည့္ေတာ့ သူက ေပးလိုက္တာမဟုတ္၊ အတင္းလုလာတာဟုဆုိသည္။
             ကိုယ္ႏွင့္ရင္းႏွီးသူ၏ အေရးအသားကို ျမည္းစမ္းၾကည့္ခ်င္ေသာ စာဖတ္သူတို႕ ထံုးစံအတိုင္း မာတိကာတြင္ ျပထားသည့္အတိုင္း စာမ်က္ႏွာ ၁၃၆ တြင္ရွိေနမည့္ ကိုေတဇာ၏လက္ရာ စာမ်က္ႏွာကို ကၽြန္မလွန္ဖတ္လိုက္သည္။ သည္ စာအုပ္တြင္ ပါေသာကိုေတဇာ့လက္ရာမွာ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မဟုတ္ဘဲ ၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း ကၽြန္မေတြ႕လိုက္ရသည္ ။ ကိုေတဇာ့ ၀တၳဳေလးမွာ ရိုးရိုးွရွင္းရွင္းကေလး။ သူႏွင့္ သူႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (သို႕မဟုတ္) အခ်ိန္ကာလေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းကြာသြားခဲ့ရေသာ သူပိုင္ဆိုင္ခဲ့ဖူးသည့္ ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္အေၾကာင္း ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။
            ၀တၳဳမွာ ရိုးရိုးရွင္းရွင္းေလးျဖစ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မရင္ထဲသို႕တိုက္ရိုက္ထိသည္။ အေရးအသားကို ေလ့လာမိခ်က္ အရ ကိုေတဇာ၏ လတ္တေလာလက္ရာမဟုတ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ျဖစ္နုိင္ေျခရွိသည္မွာ ကိုေတဇာ နိုင္ငံရပ္ျခားတြင္ ပညာသင္သြားစဥ္ ကာလက ေရးထားခဲ့ဖူးေသာ ၀တၳဳေဟာင္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ရိုးရွင္းေသာ ေရးဟန္ျဖစ္ေသာ္ျငား သေဘာေတြ႕လွေသာ ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္မခင္ပြန္းသည္၏ အလုပ္ဆီခ်က္ခ်င္းဖုန္းဆက္ျပီး ေျပာျပမိသည္။ ေျပာမိေတာ့ ခင္ပြနး္သည္က ကိုေတဇာ အေရးအသားေကာင္းသည္မွာ သည္တစ္ပုဒ္တည္းမဟုတ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေနာက္မွ ကိုေတဇာ့ အက္ေဆးမ်ားကို ပရင့္ထုတ္ေပးမည္ဟု ဆုိလာသည္။
            ကိုေတဇာ့ ၀တၳဳထဲတြင္ ပါ၀င္ေသာ ဇာတ္ေကာင္ ေၾကာင္ကေလးမွာ ေၾကာင္တို႕သဘာ၀အရ ေျပာရမည္ဆုိလွ်င္ အေတာ္လိမ္မာေသာ ေၾကာင္ျဖစ္သည္ဟုဆုိရမည္။ သူ႕ဇာတ္ေကာင္ကေလးကို သေဘာက်အျပီး တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အိမ္တြင္ ေမြးထားေသာ ကၽြန္မတို႕မိသားစုအႏြယ္၀င္ ေၾကာင္ကေလးကို ကၽြန္မၾကည့္မိသည္။ ေလာေလာလတ္လတ္ ကၽြန္မတို႕အိမ္တြင္ မတရားသျဖင့္ စားေသာက္ကာလာေရာက္ေနထိုင္ေနေသာ ေၾကာင္ကေလးအမည္ကို ကၽြန္မ၏ ေမာင္ အငယ္ေကာင္ျဖစ္သူက (အာၾကီး) ဟု အမည္ေပးထားသည္။
            သူ .. အိမ္ကို စေရာက္ကာစက အိမ္တြင္ ကၽြန္မမရွိ။ အိမ္၏ မိသားစုျပသနာအခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ မိသားစုႏွင့္ေ၀းရာ ျပင္ ပသို႕ ကၽြန္မေရာက္ရွိေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။ မတရားသျဖင့္ လာေရာက္စားေသာက္ေနထိုင္ေနသည္ဟု ကၽြန္မေျပာခဲ့ျခင္းမွာ ကၽြန္မတို႕ႏွင့္ ေဆြမ်ိဳးနီးစပ္ေတာ္ေသာ ၾကီးေတာ္တစ္ေယာက္မွ အတင္းလာေပးသြားျခငး္ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သည္တစ္ေန ရာမွာေတာ့ ကိုေတဇာ့ေၾကာင္ကေလးႏွင့္ ကၽြန္မတို႕ ေၾကာင္ကေလးေရာက္ရွိလာပံုခ်င္း ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္။ အာၾကီး ယခင္ေနခဲ့ေသာ အိမ္တြင္ ေၾကာင္ေတြမ်ားေနေၾကာင္းႏွင့္ သည္ေၾကာင္ေလးကို ေမြးထားမည္ဆုိလွ်င္ ၾကြက္ေဘးမွ စိတ္ခ် ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေသာေၾကာင့္ ေၾကာင္ခ်စ္တတ္ေသာ ကၽြန္မတို႕ မိသားစု၀င္မ်ားက ထုိေၾကာင္ကေလးကို ရက္ရက္ ေရာေရာ လက္ခံခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
            အာၾကီး အိမ္ကို စေရာက္ျပီးတစ္ပတ္ေလာက္ကတည္းက ဇ ျပသည္ဟု အငယ္ေကာင္က ကၽြန္မကိုေျပာသည္။ အစားအေသာက္ကို သိပ္မက္မက္ေမာေမာမရွိဟု ေျပာခဲ့ေသာ ကိုေတဇာ့ေၾကာင္ကေလးႏွင့္ ကၽြန္မ၏ ေၾကာင္ကေလးတို႕ ဒီေနရာမွာတင္ သေဘာထားစတင္ကြဲလြဲၾကသည္။ အိမ္က အာၾကီးကေတာ့ အစားအေသာက္ဆုိလွ်င္ ငါးေၾကာ္ေလးႏွင့္ နယ္ေကၽြးေတာင္ မက္မက္ေမာေမာ မစားဟု ဆုိသည္။ ၾကက္သားေၾကာ္ေလး ပုစြန္ေၾကာ္ေလး သို႕မဟုတ္ ပုစြန္ေျခာက္က ေလးႏွင့္ နယ္ေကၽြးမွ ေကာင္းေကာင္းစားသည္ဟုဆုိသည္။ ဒါက အာၾကီး စေရာက္ကာစက စားေသာက္မႈ အေျခအေနကို ေျပာျပျခင္းျဖစ္သည္။ ၾကြက္ခုတ္ရာတြင္ ၾကည့္ဦးမလား။ ကၽြန္မတုိ႕အိမ္တြင္ ၾကြက္အင္မတန္မွ ေသာင္းက်န္းသည္။ ၾကြက္ ၾကီး၊ၾကြက္လတ္၊ ၾကြက္ငယ္၊ ၾကြက္ပိစိ၊ ၾကြက္မျဖစ္စေလာက္၊ ၾကြက္ေပါင္းစံု ကၽြန္မတို႕အိမ္တြင္ ရွိသည္။ အာၾကီးစေရာက္ ပါျပီဆုိကတည္းက အေဖက ငါတုိ႕အိမ္မွာ ေၾကာင္ရွိျပီ၊ ၾကိဳက္တဲ့ေကာင္လာစမ္းဟု ၾကိမ္း၀ါးသည္ဟု ျပန္ၾကားရသည္။ အေဖ ၾကိမ္း၀ါးသည့္အတိုင္း အာၾကီးက တာ၀န္ေက်သည္။ သူ႕ေရွ႕က ၾကြက္ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားတိုင္း မ်က္လံုးၾကီးျပဴးျပီး ၾကြက္ကို လိုက္ၾကည့္တတ္သည္။ အစေတာ့ ၾကြက္ေတြက ေၾကာင္ရွိေနသည္ဆုိေတာ့ ခပ္ကုပ္ကုပ္ ေမွာင္ရိပ္ခိုျပီး ခိုးေၾကာင္ ခိုး၀ွက္ သြားလာေနထိုင္ၾကသည္။
 ဒါကို အာၾကီးက ျမင္သည္။ သို႕ေသာ္လည္း သူဘာမွထမလုပ္။ ေနာက္ေတာ့ ၾကြက္မ်ားက သူ႕အထာကို သိသြားၾကသည္။(ထင္သည္။) သူအိပ္ေနလွ်င္ သူ႕ေရွ႕က အသံေတြေပးျပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ၾကီး ျဖတ္ေလွ်ာက္ၾကသည္။ တခါ တရံ ၾကြက္ႏွစ္ေကာင္ သံုးေကာင္တန္းစီျပီး တကၽြိကၽြိျဖင့္ တေပ်ာ္တပါးျဖတ္ေလွ်ာက္တတ္ၾကသည္။ ဒါကိုလည္း သေကာင့္ သား ကိုယ္ေတာ္ေခ်ာက (အိပ္ေနလွ်င္) မ်က္လံုးတစ္ဖက္ဖြင့္ျပီး ေခါင္းေထာင္ကာၾကည့္တတ္သည္။ ၾကြက္မ်ားက သူ႕ကို ျပန္ၾကည့္ၾကသည္။ ျပီးေတာ့လည္း တကၽြိကၽြိအသံထပ္ေပးကာ အာၾကီးကို ရွိသည္ဟုေတာင္ မထင္ဘဲ သူတုိ႕လမ္း သူတို႕ ဆက္ေလွ်ာက္သြားၾကသည္။ အိမ္ကေကာင္ကလည္း အိပ္ျမဲတိုင္း ျပန္အိပ္သည္။ သူ႕ဘ၀တြင္ ၾကြက္ဆုိတာ ဘာေကာင္ပါ လိမ့္ဟု ေမးရမလိုပင္ျဖစ္ေနသည္။
အိမ္မွာ ဟင္းထမင္းခ်က္လွ်င္ အာၾကီးေရွ႕ဆံုးကပါသည္။ တေညာင္ေညာင္ေအာ္ျပီး အေမ့ကို ပြတ္ကာသီကာ အစာေတာင္းတတ္သည္။ ေကၽြးရင္လည္း မစား။ မစားဘဲလည္း တစ္ေနကုန္ေလွ်ာက္ေတာင္းသည္။ ျပီးေတာ့ အိပ္ယာမွ ယခုမွ နုိးလာသူေတြကိုျမင္လွ်င္ အတင္းေျပးလာျပီး တေညာင္ေညာင္လုိက္ေအာ္ေတာင္းတတ္သည္။
အာၾကီးကို အိမ္မွာေမြးထားရင္း တစ္ေန႕ေတာ့ အေဖက   အာၾကီးႏွင့္ ေၾကာင္စာထုပ္ကို စတင္မိတ္ဆက္သည္။ ထိုအစာထုပ္ အာၾကီးစားမိျပီးကတည္းက ထိုအစာကို မ်က္စိေအာက္မွ အေပ်ာက္မခံေတာ့။ ဘယ္အစာ ကိုမွ တူသည္တန္သည္မထင္ေသာ အာၾကီးက ထိုအစာထုပ္ကိုေတာ့ မက္မက္ေမာေမာစားသည္။ မေကၽြးလွ်င္ အစာဘူး ေဘးနားမွာ တစ္ေနကုန္ထိုင္ေနတတ္ျပီး ေညာင္းလာလွ်င္ ဘူးေဘးတြင္ အိပ္ေနတတ္သည္။ ေနာက္ေတာ့ဘူးအဖံုးဖြင့္ေပးလွ်င္ သူ႕ဟာ သူ ႏႈိက္စားတတ္လာသည္။ အိမ္တြင္ မည္သည့္တာ၀န္မွ်မေက်ေသာ္လည္း ေတာင္းဆုိးပလံုးဆိုးသာပစ္မည္ဟု ဆုိလာေသာ ကၽြန္မအေမက အာၾကီးကို ဘယ္သူ႕မွ မေပး။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အိမ္မွာေနလာသည္မွာလည္း ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္လာျပီျဖစ္ေသာ အာၾကီးရုပ္ဆုးိၾကီးကို ကၽြန္မတို႕မိသားစု၀င္တိုင္းက ခ်စ္ေနၾကျပီျဖစ္သည္။ အာၾကီးက အေသြးအေမြးတြင္ ရြက္ၾကမ္းေရက်ိဳျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ႏွာေပါက္က ယာကူဇာႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္တူသည္။ ေအာ္ေတာ့လည္း ပါးစပ္ၾကီးကို နားရြက္တပ္ခ်ိတ္ေအာင္ ေအာ္ျပတတ္သည္။ ကိုေတဇာ့ေၾကာင္ကေလး ငပိန္ႏွင့္ ကၽြန္မ ေၾကာင္ကေလး အာၾကီးတို႕သည္ အရုပ္ဆုိးျခင္းတြင္ အေတာ္ကိုတူပါသည္။
ကၽြန္မတို႕ အိမ္အနီးအနားပတ္၀န္းက်င္သည္ မသန္႕။ မသန္႕ဟုဆုိရျခင္းမွာ အရက္သမားႏွင့္ ေလာငး္ကစားသ မားမ်ား မ်ားျပားလြန္းေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိအရက္သမားမ်ားသည္ အေတာ္ဆုိးၾကသည္။ သူမ်ားအိမ္တြင္ ေမြးထား ေသာ အိမ္ေမြးတိရစာၦန္မ်ားကို ခိုးယူကာ အျမည္းလုပ္ေလ့ရွိၾကသည္။ ျပာသုိလမ်ားတြင္ အိမ္ျပင္ထြက္ လမ္းသလားတတ္ ေသာ ေၾကာင္မ်ားဆုိလွ်င္ ဂိြျပီသာမွတ္ေပေရာ့။ ထိုအခ်က္ကို အတိအက်သိထားေသာ အငယ္ေကာင္က အာၾကီးကို ေၾကာင္ညြန္႕တံုးမည္ဟု ဆံုးျဖတ္သည္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္အတူ ေၾကာင္ေဆးခန္းကို စက္ဘီးႏွင့္ိအာၾကီးကို ေခၚသြားျပီး သင္းလိုက္ၾကသည္။ အာၾကီးအိမ္ျပန္လာေတာ့ ေမ့ေဆးမျပယ္ေသးဟန္ႏွင့္ တစ္ေနကုန္နီးပါးအိပ္ေနသည္။ ျပန္နုိးလာ ေတာ့ ဒယီးဒယိုင္ႏွင့္ သူ႕ေၾကာင္စာဘူးဆီၤ လမ္းေလွ်ာက္သည္။ ေၾကာင္စာဘူးထားထားေသာ ေနရာက ေလွကားထစ္ ေလးတစ္ထစ္ ဆင္းရေသာေၾကာင့္ ထိုေလွကားထစ္ေလးကို ဆင္းလုိက္ရာတြင္ အာၾကီး ကၽြမ္းထိုးျပီးျပဳတ္က်သည္။ အေမက င့ါေၾကာင္ကေလးေသပါျပီဆုိျပီး အာၾကီးကို ေျပးေပြ႕ျပီး အိပ္ယာထဲျပန္ထည့္ေပးသည္ဆုိ၏။ ဒါေတြက ကၽြန္မ အိမ္မွာမရွိစဥ္မွာ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းေတြျဖစ္သည္။ ယခုေတာ့လည္း တာ၀န္ေက်သည္ျဖစ္ေစ မေက်သည္ျဖစ္ေစ အိမ္မွာေနတာလည္း ငါးႏွစ္နီးပါးရွိေနျပီျဖစ္ေသာ ကၽြန္မတို႕ အာၾကီးသည္ ကၽြန္မတို႕၏ မိသားစု၀င္စစ္စစ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ ေနပါျပီ။
ကၽြန္မဘ၀တြင္ ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ဖူးေသာ ေၾကာင္ကေလးေပါင္းမ်ားစြာရွိသည္။ ေၾကာင္ထီးေလးေတြ၊ ေၾကာင္မေလးေတြ၊ အင္း .. ေၾကာင္အေျခာက္ကေလးကေတာ့ အာၾကီးတစ္ေယာက္ေလာက္သာ ရွိမည္ထင္ပါသည္။ နံမည္ေတြလည္း ေပါင္းစံု ေပးခဲ့ဖူးသည္။ ကၽြန္မႏွစ္သက္ခဲ့ေသာ တရုတ္မင္းသားက်န္ေက်ာင္းမွစကာ ဂ်က္ကီခ်န္း၊ ဂ်က္လီတို႕ အပါအ၀င္ ဘင္ဂိုစ ေသာ အဂၤလိပ္နံမည္မ်ားပါ ပါ၀င္သည္။ တစ္ခုထူးျခားသည္မွာ ေၾကာင္ကေလးမ်ားအားလံုးလိုလိုသည္ ကၽြန္မကို အလြန္ ခ်စ္ၾကသည္။ သို႕မဟုတ္ အလြန္ခ်စ္ၾကသည္ဟု ကၽြန္မထင္သည္။ ကၽြန္မရွိလွ်င္ ကၽြန္မနားမွ မခြာ။ အာၾကီးက ကၽြန္မႏွင့္ အိပ္ယာတူတူမအိပ္ေသာ္လည္း အျခားေသာ ေၾကာင္ကေလးမ်ား အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္အတူအိပ္ၾကသည္။
ကၽြန္မ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ ကၽြန္မ၏ခင္ပြန္းသည္က ခဏခဏ အလိုလိုစိတ္ဓါတ္က်တတ္ေသာ ကၽြန္မအား ေၾကာင္ေမြးမ်ား ပါးစပ္ထဲ၀င္လွ်င္ စိတ္က်ေရာဂါျဖစ္နိုင္ေခ်ရွိသည္ဟူေသာ အခ်က္ျဖင့္ ေၾကာင္မ်ားႏွင့္နီးနီးကပ္ကပ္ ေနခြင့္ မေပးေတာ့။ ဆိုေတာ့ သူ႕စကားကို နားေထာင္ေသာအားျဖင့္ ကၽြန္မ သူ႕ေရွ႕တြင္ ေၾကာင္ေတြႏွင့္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး သိပ္မေန။
ကၽြန္မ မွတ္မွတ္ရရ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲေျဖခါနီၤး ငါးလေလာက္အလိုတြင္ အၾကီးအက်ယ္ဖ်ားဖူးသည္။ ငွက္ဖ်ား၊ အူေရာင္ငန္းဖ်ားႏွင့္ အသည္းေရာင္အသား၀ါ သံုးခုေရာျဖစ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ပထမေတာ့ ႏွစ္ခုတည္း။ ေနာက္ အျပင္ေဆး ခန္းတစ္ခုမွာ တက္ေရာက္ကုသလိုက္ျပီးေနာက္ပိုင္း ေဆးထိုးအပ္မွ တစ္ဆင့္ အသား၀ါပိုးကူးသည္။ ကံေကာင္းေထာက္မ စြာျဖင့္ ဘီပိုး၊ စီပိုး ဘာပိုးမွ မကူးလိုက္။ ေဆးရံုတြင္ အသား၀ါပိုးကူးျပီးေနာက္ပိုင္း နာ့စ္မတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ကၽြန္မ အေမက ကၽြန္မကို အိမ္ျပန္ေခၚလာသည္။ အိမ္မွာပင္ကုေတာ့မည္ ဆုိ၏။ ထိုအခ်ိိိန္တြြြင္ ကၽြန္မေဘးမွာ ဘယ္သူမွွွမရွိ။ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြကလည္း အေနေ၀းေနသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ ပိုးကူးမွာ စိုးေသာေၾကာင့္လား မသိေသာေၾကာင့္က တစ္ေၾကာင္းတို႕က ကၽြန္မကို ပိုမိုအထီးက်န္ေစသည္။ ထိုအခ်ိန္တုန္းက ကၽြန္မတို႕အိမ္မွာ ေမြးထား ေသာ ေၾကာင္ကေလးနံမည္က ျပည့္စံုဟုေခၚသည္။
ျပည့္စံုက အျခားေၾကာင္ေတြထက္ နည္းနည္းေတာ့ထူးသည့္ေၾကာင္ဟု ေခၚနိုင္သည္။ အခ်ိဳ႕ေၾကာင္ေတြက အိမ္ တြင္ လူမမာစေသာ အပူတစ္ခုခုရွိလွ်င္ အိမ္ေပၚမွဆင္းသြားတတ္ၾကသည္ဟု ၾကားဖူးသည္။ ယခု ကၽြန္မတို႕ေၾကာင္ ျပည့္စံုကေတာ့ အိမ္ေပၚမွ မဆင္းသည့္အျပင္ လမ္းမေလွ်ာက္နိုင္သျဖင့္ အိပ္ယာထဲလွဲေနရေသာ ကၽြန္မေဘးတြင္ပင္ တစ္ ေနကုန္ေနသည္။ သူအိမ္ေပၚမွ မဆင္းသည္မွာ ကၽြန္မကိုခ်စ္ေသာေၾကာင့္ပဲလား၊ သို႕မဟုတ္ အျခားသြားစရာေနရာမရွိ ေသာေၾကာင့္ပဲလားေတာ့ သူပဲသိမည္ထင္သည္။ တစ္ေနကုန္ ေရာဂါျဖင့္ အေဖာ္မဲ့ေနရေသာ ကၽြန္မေဘးတြင္ ျပည့္စံုရွိေန ျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္မအား အားတက္ေစသည္။ ကၽြန္မ ထိုစဥ္တုန္းက သူႏွင့္ တစ္ေနကုန္စကားေျပာသည္။ သူကလည္း ကၽြန္မ စကားကို နားလည္သေယာင္ျဖင့္ တေညာင္ေညာင္သံေယာင္လုိက္ေပးသည္။ ျပီးလွ်င္ ကၽြန္မေပါင္ေပၚတက္အိပ္ သည္။ ထိုသုိ႕ျဖင့္ အသည္းအသန္ ေ၀ဒနာခံစားေနရေသာ ကၽြန္မ လပိုင္းအၾကာတြင္  ေနျပန္ေကာင္းလာသည္။ကၽြန္မ ေနျပန္ေကာင္းျပီး သိပ္မၾကာမီ ျပည့္စံုဆံုးသြားသည္။ ျပည့္စံုဆံုးေသာအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မ အိမ္မွာမရွိ ။ ဘာေၾကာင့္ မရွိခဲ့ သည္ကိုေတာ့ ကၽြန္မ မမွတ္မိ။ ကၽြန္မ ၀မ္းနည္းျပီး ျပည့္စံုအတြက္ စာေလးတစ္ေစာင္ ေရးခဲ့သည္ကိုေတာ့ မွတ္မိသည္။
ကၽြန္မဘ၀တြင္ ေၾကာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိုင္ဆုိင္ခဲ့ဖူးသည္။ အမ်ိဳးအစားစံု၊ အေသြးအေမြးစံု ၊ နံမည္စံုျဖင့္ ေၾကာင္ ေပါင္းမ်ားစြာတို႕ ကၽြန္မဘ၀ထဲတြင္ ၀င္ထြက္သြားလာခဲ့ၾကဖူးသည္။ ကၽြန္မအား ေပ်ာ္ရႊင္မႈေပါင္းစံု၊ ၀မ္းနည္းမႈေပါင္းစံုတုိ႕ ကိုလည္း ေပးစြမ္းခဲ့ၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႕ကို ကၽြန္မပိုင္ဆိုင္ခဲ့ျခင္းမဟုတ္။ သူတို႕ကသာ ကၽြန္မကို ပိုင္ဆိုင္ခဲ့ၾက ျခင္းျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႕က ငယ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ကၽြန္မ၏ ေမြးေန႕တြင္ “ေနာက္ဘ၀က် ဘာျဖစ္ ခ်င္သလဲ” ဟု ကၽြန္မကို ေမးဖူးသည္။
ေနာက္ဘ၀ကို ကၽြန္မမယံုပါ။ ရွိခဲ့သည္ရွိေသာ္ ကၽြန္မ ေၾကာင္ကေလးတစ္ေကာင္မျဖစ္ခ်င္ပါ။ ေၾကာင္ကေလးမ်ာ းကၽြန္မဘ၀တြင္ ရွိခဲ့ဖူးသျဖင့္ ကၽြန္မေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရဖူးေသာ္ျငား သူတစ္ပါးအား အျမဲေပ်ာ္ရႊင္နိုင္ေစရန္ အသံုးေတာ္အေဖ်ာ္ေျဖ ခံရေသာ ၊ မလိုလွ်င္ ရိုက္ေမာင္းပုတ္ေမာင္း လုပ္ျခင္းခံရမည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင္ကေလးမ်ားဘ၀ကို ကၽြန္မမရလိုပါ။ ထုိ႕အတူ ကမၻာေပၚတြင္ ေၾကာင္ကေလးမ်ားလည္း မရွိေစလိုပါ။ ေၾကာင္ကေလးမ်ား ကမၻာေပၚတြင္ မ်ုိဳးတံုးသြားလွ်င္ ဘာျဖစ္နိုင္မည္နည္းဟု ကၽြန္မ မေတြးဖူးပါ။ ေၾကာင္ကေလးမ်ား မရွိေတာ့လွ်င္ ကမၻာေပၚတြင္ အလိုလိုေနရင္း ရန္လိုေနတတ္ေသာ လူ႕ငႏြားမ်ား နည္းပါးသြားမည္ဟုလည္း ကၽြန္မ အာမမခံပါ။ ကၽြန္မ၏ ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ားလည္း ေပ်ာက္ဆံုးကုန္လိမ့္မည္ဟု ကၽြန္မမထင္ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မ ေၾကာင္ကေလးမ်ားကို သည္ေလာကတြင္ မရွိေစခ်င္ပါ။ ဘယ္လိုၾကည့္ၾကည့္ က်က္သေရမယုတ္တတ္ေသာ ေၾကာင္ကေလးမ်ားသည္ သည္ညစ္ညမ္းေသာ ကမၻာၾကီးႏွင့္ မထိုက္ တန္ဟု ကၽြန္မခံစားရပါသည္။ ေၾကာင္ကေလးမ်ား မရွိေတာ့လွ်င္ ေကာင္းပါမည္။ ထိုသုိ႕ ကၽြန္မ ေတြးပါသည္။
၂၀၁၄ ၊ စက္တင္ဘာ ၁၈ (ၾကာသပေတး) ၊ ၄း၂၈ ညေန

No comments: