.

.
.

Friday, April 11, 2014

အျပင္မွာ တကယ္ရွိတဲ့ဇာတ္ေကာင္ (2)



            ကၽြန္မ ေမာ္ဒန္အေမရိကန္ ကဗ်ာဆရာ ဂၽြန္ဗယ္ရီမန္းနဲ႕ ၾကိဳက္ဖူးတယ္။ သူက သူ႕ကိုယ္သူ သတ္ေသ သြားတယ္။ သူ႕အေဖလိုပဲ။ ကၽြန္မ အေဖလိုပဲ။ သူ႕လိုပဲ။ တစ္ခုမတူတာက သူ႕အေဖက ကၽြန္မအေဖလို သတ္ ေသသြားတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။
 “ ဘယ္သူလာတာမွ ကၽြန္ေတာ္မေတြ႕ရ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအစား ကၽြန္ေတာ္ပဲ သြားလိုက္တယ္။” 
အဲဒီကဗ်ာက The Dream Songs စာအုပ္ထဲက စာသားေပါ့။ ကၽြန္မစိတ္ထင္ ၁၉၆၉ မွာထြက္တဲ့ စာ အုပ္ထင္တယ္။ သူမေသခင္ သံုးႏွစ္ကထုတ္ခဲ့တဲ့ စာအုပ္ပဲ။ ကၽြန္မ အဲဒီကဗ်ာကို ခဏခဏရြတ္တယ္။ ခုလည္း ရြတ္ေနလိုက္တယ္။ ဆုေတာင္းစာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အယုတၱ အနတၱစာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္အတြက္ လံုျခံဳမႈရွိတယ္လုိ႕ခံစား နုိင္ရင္ ဘယ္စာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရြတ္သင့္တာပဲ။
“မင္းရဲ႕ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္လို႕သတ္မွတ္လိုက္တဲ့အခ်ိန္က်ရင္ မင္းဘယ္လိုလုပ္မလဲ။”
ကၽြန္မ မေတြးမိေသးဘူး။ ကၽြန္မ မေတြးမိေသးဘူး ဆုိတဲ့အေၾကာင္းကို သူ႕ကိုေျပာျပလိုက္တယ္။
“ကၽြန္မ မေတြးမိေသးဘူး။”
“ေတြးသင့္ျပီဆုိတာကိုေတာ့ သိပါတယ္။”
ဟုတ္ပါတယ္ ဟုတ္ပါတယ္လုိ႕ သူစိတ္မရွည္သလိုေျပာတယ္။ သူစိတ္မရွည္ေတာ့ ကၽြန္မလည္း စိတ္ မရွည္ဘူး။
“ ေျပာခ်င္တာက မင္းကို သူမ်ားစီရင္တာခံမလား။ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ စီရင္မလား။ အဲဒါကို ေျပာတာ။”
“ဒါဆုိ ရွင္က ဘာကိုေစာင့္ခဲ့တာလဲ။”
သူ ေရခ်ိဳးလာပံုရတယ္။ ေမႊးေနတာပဲ။ သူဟာ လြတ္လပ္သူပဲ။ သူ႕ရဲ႕လြတ္လပ္မႈကို ကၽြန္မၾကိဳက္တယ္ ။ ကၽြန္မ သူ႕ဆီက မျပန္ခ်င္(ေသး)ဘူး။ ကၽြန္မ လြယ္အိတ္ထဲက စာအုပ္တစ္အုပ္ထုတ္ျပီး သူ႕ကိုကမ္းေပးလိုက္ တယ္။ ကၽြန္မ ဒိုင္ယာရီေရးဖို႕ ရည္ရြယ္ထားတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ေပါ့။ ဘာမွေတာ့ မေရးရေသးဘူး။
စာရြက္ေတြကို တစ္ရြက္ျပီးတစ္ရြက္လွန္ေလွာၾကည့္ျပီး “သိပ္ေကာင္းတဲ့စာအုပ္ပဲ။” လုိ႕ သူေျပာတယ္။ ကၽြန္မ ရီေကာ္ဒါထုတ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္မ ရီေကာ္ဒါ ထုတ္လိုက္တာျမင္ေတာ့ သူ ျခံထဲသြားဦးမယ္ဆုိျပီးထသြား တယ္။
သူ႕ပန္းျခံက လွလည္းမလွဘူး။ သူ႕ၾကည့္ရတာ ပန္းျခံထဲမွာေအးေအးေဆးေဆး လမ္းေလွ်ာက္ေနတာ နဲ႕ မတူဘူး။ ေနာက္က ရဲလိုက္လို႕ေျပးေနသလိုပဲ။ ရဲလိုက္လို႕ ေျပးတယ္ဆုိလို႕ ကၽြန္မ ခပ္ငယ္ငယ္က နိုင္ငံရပ္ ျခားတစ္ခုမွာ သင္တန္းတစ္ခုသြားတက္ဖူးတယ္။ တစ္ည ကၽြန္မ သင္တန္းကေန စက္ဘီးနင္းျပီး အေဆာင္ျပန္ လာေတာ့ ေနာက္က ရဲကားကလိုက္လာတယ္။ ရဲလိုက္လာရင္ ေျပးရမွာက ကၽြန္မတို႕နိုင္ငံ ကၽြန္မတို႕ လူမ်ိဳးရဲ႕ အရိုးစြဲလာတဲ့ ေရာဂါတစ္ခုပဲ။ ရဲကိုျမင္ေတာ့ ရုတ္တရက္ အေၾကာက္တရားက ေခါင္းထဲ၀င္လာတယ္။ ကိုယ့္နိုင္ ငံမွာ ကိုယ္ေနေနရသလို ခံစားခ်က္နဲ႕ ကၽြန္မ စက္ဘီးနင္းျပီးေျပးေတာ့တယ္။ ကၽြန္မေျပးေတာ့မွ ရဲကားက တ ၀ီး၀ီးေအာ္ျပီး ေနာက္ကေန ေျပးလိုက္လာတယ္။ သူေျပးလိုက္ေလေလ ကၽြန္မက ေျပးေလေလနဲ႕ ေနာက္ဆံုး ေတာ့ ကၽြန္မမိသြားတယ္။ (အမိခံလိုက္ရတယ္။)
“ကၽြန္မကို ဘာလုပ္မလို႕လဲ။” လို႕ အထိတ္တလန္႕နဲ႕ ေနာက္ကလိုက္လာတဲ့ရဲကိုေမးလိုက္ေတာ့ သူ က ျပံဳးျပျပီး ကၽြန္မကို “ဘာလို႕ထြက္ေျပးတာလဲ။” လို႕ ျငင္ျငင္သာသာေမးလာတယ္။ ကၽြန္မ အံ့ၾသသြားတယ္။ ကိုယ့္နိုင္ငံမွာ ျပန္ေနေနရတာမဟုတ္ဘူးလို႕ ကၽြန္မ ျပန္ခံစားလို႕ရလာတယ္။ ကိုယ့္နုိင္ငံထက္ ပိုျပီးလံုျခံဳတဲ့ ခံ စားခ်က္ကို ကၽြန္မရုတ္ျခည္းရလိုက္တယ္။
ကၽြန္မ ဒီကိုသင္တန္းတစ္ခုတက္ဖို႕ ေရာက္ေနတာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႕ ကၽြန္မဟာ နိုင္ငံျခားသားတစ္ ေယာက္ပါလုိ႕ သူတုိ႕ကို ေျပာျပလိုက္ေတာ့ ဒါဆုိ ပတ္စပို႕ျပပါ လို႕ဆုိလာတယ္။ ကၽြန္မ သူတို႕ကို ကၽြန္မရဲ႕ပတ္ စပို႕ထည့္ထားတဲ့ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ေပးလိုက္တယ္။ ပိုက္ဆံအိတ္ကို ေပးလိုက္တယ္ဆုိတာက ကၽြန္မတို႕နိုင္ငံမွာ ရဲလိုက္လာျပီဆုိရင္ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ပိုက္ဆံေပးရတယ္။ ကၽြန္မလက္ထဲမွာ သူတို႕နိုင္ငံ ျခားေငြ ၃၀၀ ပဲရွိတယ္။ ဒါကို သူတို႕ကို ျမင္ေစခ်င္လို႕ ျပလိုက္တာပဲ။ ပိုက္ဆံမေပးနိုင္လုိ႕ စခန္းေခၚသြားမယ္ ဆုိရင္လည္း လုိက္ရံုပဲလို႕ ကၽြန္မေတြးလိုက္တယ္။
ကၽြန္မ ထင္သလို သူတို႕မလုပ္ဘူး။ ကၽြန္မရဲ႕ ပတ္စပို႕ကိုသူတို႕ၾကည့္ျပီးေနာက္ ပိုက္ဆံအိတ္နဲ႕တကြ ျပန္ေပးတယ္။ “ဘာလို႕ ခုနကထြက္ေျပးတာလဲ။” လို႕ ထပ္ေမးတယ္။ ကၽြန္မက ကၽြန္မတို႕ နုိင္ငံရဲ႕အေျခအေန ကိုသူတို႕သိေအာင္ ေျပာျပလိုက္တယ္။ ကၽြန္မ ေျပာျပတာကို အဆံုးထိ သူတို႕နားေထာင္ျပီးေတာ့မွ ကၽြန္မကို သူ တို႕ျပန္ေျပာတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္တို႕ဆီမွာက ဒီလိုမလုပ္ၾကပါဘူး။ ေနာက္ဆုိ မေျပးနဲ႕ေနာ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။” တဲ့။ ေျပာ ျပီးထြက္သြားၾကေလရဲ႕ ။
“ဒီပန္းမဆိုးဘူး။” လို႕ သူ ကၽြန္မကိုေျပာတယ္။ ကၽြန္မၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဂႏၵမာပန္းပင္တစ္ပင္။
“ကိုယ္မေန႕က ဘုရားပန္းတင္လိုက္ေသးတယ္ ။ ဒီပန္းနဲ႕။”
ပန္းက အညိဳေရာင္သမ္းေနေတာ့ မလွဘူးလို႕ေျပာနိုင္ေပမယ္လို႕ အညိဳေရာင္ၾကိဳက္တဲ့လူေတြကေတာ့ ဒီပန္းကို လွတယ္လုိ႕ ေျပာၾကမွာအမွန္ပဲ။ ကၽြန္မ သူ႕ကိုေမးလိုက္တယ္။
“ရွင္ အညိဳေရာင္ၾကိဳက္တယ္ေပါ့။”
“အငး္ အေရာင္ေတြထဲေတာ့ အျပာက အလွဆံုးေပါ့ေလ။” လို႕ သူတိတိက်က်ျပန္ေျဖတယ္။
ေနရိပ္ထဲကို ေရာက္ေတာ့ သူေတာ္ေတာ္ေမာေနပံုရတယ္။ သူ႕အရပ္က ကၽြန္မနဲ႕ မတိမ္းမယိမ္းရွိတယ္ ။ သူ တစ္ခုခုကို တုိးတုိးရြတ္ေနတယ္။ ရြတ္ေနတယ္လုိ႕ ကၽြန္မထင္တယ္။ ကၽြန္မ သူ႕နားကပ္ျပီးနားေထာင္ လိုက္ေတာ့ သူကၽြန္မကို စကားေျပာေနတာ ျဖစ္ေနတယ္။
“မင္း ကဗ်ာၾကိဳက္လား။”
“အငး္ ဒီလိုပါပဲ။”
“ေရးေကာေရးဖူးလား။”
“အမ္း။ ဒါလဲ ဒီလိုပါပဲ။”
“ဒါဆုိ ၀တၳဳေရာ။”
“အတုိေလာက္ေတာ့ ေရးဖူးပါတယ္။” လို႕ ကၽြန္မ တိုတုိေျဖလိုက္တယ္။
“ကိုယ့္တစ္ခ်က္ျပၾကည့္ပါလား။”
ကၽြန္မ လက္၀ါးမွာေရးထားတဲ့ ၀တၳဳတုိကို သူ႕ကိုျပလိုက္ေတာ့ သူက ကၽြန္မလက္၀ါးကို ေနေရာင္မွာ ေထာင္ၾကည့္လိုက္တယ္။
ကၽြန္မ သူ႕ကိုျပလုိက္ရင္းနဲ႕ ဒီ၀တၳဳက ကၽြန္မငယ္ငယ္က ပထမဆံုးေရးဖူးတဲ့ ၀တၳဳတိုျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႕ ဘာသာျပန္တစ္ခုထဲက မွီျငမ္းထားတယ္ဆုိတာကိုပါ သူ႕ကိုေျပာျပလိုက္တယ္။ သူ ကၽြန္မေရးထားတဲ့ ၀တၳဳတို ကို အသံထြက္ျပီးဖတ္တယ္။ ဖတ္လိုက္ ကၽြန္မကိုၾကည့္လုိက္နဲ႕ေပါ့။
“အေ၀းက လက္ေဆာင္ .. တဲ့။”
သူ႕ဟာသူ ေျပာသလိုလိုနဲ႕ ကၽြန္မကို ေျပာတယ္။ ကၽြန္မကို မေျပာသလိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ကၽြန္မ ၾကားသလိုလိုနဲ႕ မၾကားသလိုလို ဟန္ေဆာင္ေနလိုက္တယ္။ ေနေရာင္မွာ ေထာင္ထားရေတာ့ ကၽြန္မ လက္၀ါး ထဲက ေသြးေၾကာေတြက စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း။
မေန့က သူမ တရားရံုးသို့သြားသည္ ။ ျပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္(၈၀)က ခ်င္ပန္ဇီတစ္ေကာင္အား သူမက ေမ်ာက္ေခါင္းစြပ္ေပးမိမွႈႏွင့္ပတ္သက္ကာ ခ်ားလ္စ္ဒါ၀င္က သူမအား အမႈဖြင့္ဆိုခဲ့ျခငး္ ျဖစ္သည္ ။
` မင္းက ဘာလုိ့ အဲ့လို လုပ္ရတာလဲ ။ ´
လူလိုိလို ေမ်ာက္လိုလို ျဖစ္ေနျခင္းကို မၾကည့္ရက္ေသာေၾကာင့္ လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားေသာ အားျဖင့္ ေမ်ာက္စစ္စစ္ ဘ၀သို့ ကူးေျပာငး္ေပးလုိက္ျခငး္ျဖစ္ေၾကာငး္ သူမ ေျပာျပေသာအခါ လက္မခံဘဲ သူမအေဖက သူမကို ` ထြက္သြား ´ ဟု ေျပာပါသည္။
လိုခ်င္ေသာမ်ိဳးပြားအဂါၤမရမႈႏွွင့္ပတ္သက္ကာအေဖႏွင့္အေမအားသူမကတရားလိုလုပ္ကာတရားစြဲဆုိထားေၾကာငး္ ျပန္လည္ေျပာျပမိေသာေၾကာင့္ သူမအေမက ` ဆင္း ဆင္း ´ ဟုေျပာပါသည္ ။ အဘိုးႏွွင့္ အဘြားက သူမ၏ မိုက္ျပစ္မ်ား အတြက္ ခြင့္လႊတ္ေပးရန္ ဘုရားသခင္ထံတြင္ အာပတ္ေျဖရန္ေျပာေသာအခါ သူမက  ` ဘုရား သခင္ေသျပီ ´ ဟု ျပန္ေျပာလုိက္ပါသည္ ။
` နင့္ကို ဘယ္သူေျပာသလဲ ´ ဟု ေမးရာတြင္
` နီေရွး ´                      
ဟု သူမေျဖမိေသာေၾကာင့္ တစ္အိမ္လံုးက သူမကို အလံုး( ႏွင့္) အရင္း (ႏွင့္) ႏွင္ခ်ၾကပါသည္ ။
သူမ အိမ္က ဆင္းလာေသာအခါ ဂ်က္ကီက လိုက္လာသည္ ။
´ ဘာ လိုက္လုပ္မလို့လဲ ။ ´
` ကၽြန္ေတာ္က Plimpsest ကိုမုန္းတယ္ ။ ´
သူမတို့ ႏွစ္ေယာက္ ေနထိုင္ဖို့ အိမ္တစ္လံုးကို ေကာငး္ကင္ျပင္တြင္ တည္ေဆာက္လုိက္သည္ ။ (ေနာက္ပိုငး္တြင္ ေလေၾကာင္းမလြတ္ကင္းမႈ ျဖင့္ ထိုအိမ္ကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ရပါသည္။)  သူမကို စိန့္ပီတာက ေတြ႕ေသာအခါ ေခြးတစ္ေကာင္ႏွင့္ တူတူေနေသာေၾကာင့္ လူ႕အခြင့္အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈ ႏွင့္ သူမကုိ စိတၱဇေဆးရံုသုိ့ ပို့ေဆာင္ခဲ့သည္။
ထိုေခြးသည္ သူ႕ထက္ အိုင္က်ဴပိုျမင့္ေၾကာင္း သူမေျပာမိေသာေၾကာင့္ သူ ငုိၾကီးခ်က္မႏွင့္ အိုင္းစတုိင္းသို့ တိုင္ၾကားခဲ့ပါသည္။ အိုင္းစတိုင္းကဟုတ္မွန္ေၾကာငး္ ေထာက္ခံေသာေၾကာင့္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ သူ႕ကုိယ္သူ ၾကိဳးဆဲြခ် သြားပါသည္။
စိတၱဇေဆးရံုတြင္ သူမအား အမဲရိုးျဖင့္ ေရွာ့ရိုက္ၾကရာ မိုနာလီဇာက ထမီစြန္ေတာင္ ဆြဲလ်က္လာရယ္ ျပပါသည္။မ်က္ခံုးမရွိဘဲ တဟားဟားလုပ္ေနျခငး္ကို သညး္မခံနို္င္ေသာေၾကာင့္ သူမေရွ႕မွ ဆရာ၀န္ကုိ ႏႈတ္သီးျဖတ္ရိုက္လိုက္ရာ ဆရာ၀န္သည္ လင္းတတစ္ေကာင္ ျဖစ္သြားပါသည္။ ေရွာ့ရိုက္မႈျဖင့္ သူမသည္အသိအာရံုမ်ားဖြံ႕ျဖိဳးလာရာ ကိုယ္ဟန္ျပမယ္ပံုမ်ားကုိ ဟမ္ဘာဂါအျဖစ္ ျမင္ေယာင္ စားေသာက္နိုင္သည္အထိတိုးတက္လာပါသည္။
ေဆးရံုမွ ဆင္းေသာအခါ သူမသည ္အဆင္သင့္ေတြ႕ရေသာ နိုင္ငံေရး ေက်ာင္းသားမ်ားထည့္သြင္ း ထားေသာ အခ်ဳပ္ကားၾကီးတစ္စီး၏ ေနာက္တြင္ ပုန္းျပီး လိုက္သြားပါသည္။ အေစာင့္ကေတြ႕သြား ေသာအခါ သူမကို စိုက္ၾကည့္ျပီး ေသနတ္ျဖင့္ ခ်ိန္ကာ ဒီမွာ ဘာလာလုပ္ေနတာလဲ ဟု ေမးပါသည္ ။သူမတို့ ` ကၽြန္မဟာ မရွင္းဂန္းစက္ တစ္လံုးပါ ´ ဟု တညီတညြတ္တည္ းေျဖလိုက္ ( ၾက) ပါသည္ ။ အေစာင့္က သူ႕အျမီးၾကီး တရမ္းရမ္းႏွင့္ သူမ၏ အေတာင္မ်ားကို အေတာ္ၾကာ စိုက္ၾကည့္ျပီး ` မင္းဟာ အိန္ဂ်ယ္ ျဖစ္ရမယ္ ´ ဟုဆိုကာ အေတာင္မ်ားကုိ ေသာ့ခတ္ျပီး The Veiling ပန္းခ်ိီကားထဲ ထည့္လိုက္ပါသည္ ။
သူမ သက္ျပင္းခ်ကာ သူမႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွ လူကို ဘယ္လိုေရာက္လာတာလဲ ဟု ေမးလိုက္ပါသည္ ။ ၄င္းက သူသည္ Bill Violaကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေၾကာငး္ ေျပာျပပါသည္။
` ကၽြန္မတို့ တကယ္ဆံု ျဖစ္ၾကမွာလား´
ဟုသူမေမးေသာအခါ၄င္းကလက္ခုပ္လက္၀ါးတီးလ်က္ သူ၏အနုပညာကုိ ရွမ္ပိန္ေဖာက္ျပီး ခ်ီးေျမွာက္ပါသည္။ သူမ ေခါင္းခါကာ ေခါင္းအံုးကုိ ဆြဲထုတ္ျပီး ေဒါက္ဖိနပ္ျဖင့္ ဖိထားလိုက္ပါသည္။
သူမ အိပ္ယာမွ နိုးေသာအခါ ေနသာျပီး လႈိင္းေျပေသာ ကမ္းေျခတစ္ခုသို႕ ေရာက္ရွိေနပါသည္။ ဘုရားသခင္ဆိုသူက သူမကို ျပံဳးျပကာ ` ကမ္းမြန္ ရွိတ္ကဲန္း ´ ဟု ေျပာပါသည္ ။သူမ သရဲေၾကာက္တတ္ေသာေၾကာင့္ ထိုသူမ်ားကုိ မျပံဳးျပခဲ့ပါ ။ သူမ မိုက္ကန္းကန္းၾကည့္လိုက္ရာ ငါတို့ ရွင္ျပန္ ထ ေျမာက္လာတာ မသိဘူးလား ဟု သူမကို တစ္ေယာက္ (ကို)တစ္ေပါက္ ႏႈန္းျဖင့္၀ိုင္း၀န္းအျပစ္တင္ၾကပါသည္။နီေရွးအားလည္း တရားစြဲ၀ါသနာ ပါသည့္အေလ်ာက္ ေသဒဏ္ခ်မည္ဟု တစ္ေယာက္ (ကို ) တစ္ခြန္းက်စီ ၀ိုငး္ေျပာၾကပါသည္ ။
သူမ ဧ၀ရက္ေတာင္ထိပ္သို့ တက္သည္။ အေပၚတြင္ ေအာက္ဆီဂ်င္နည္းသည့္အျပင္ လိမ့္က်လွ်င္ လက္က်ိဳးမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ ျပန္ဆင္းလာပါသည္။ အဆင္းတြင္ဂူးစတပ္ဖေလာ္ဘာႏွင့္ ေတြ႕သည္။ဆရာၾကီးတစ္ဆူအား ေလးစားေသာအားျဖင့္သူမအဂၤလန္လုပ္ ေပသီးတစ္ခုကို လက္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါသည္။သူက သူမအား ေက်းဇူးျပန္ျပဳေသာအားျဖင့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ ျပန္ေပး ခဲ့ပါသည္။သူမ ထိုစာအုပ္ကို ဖတ္မရပါ ။အမ်ားၾကီးဖတ္လိုက္ရပါသည္။အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ဘာမွ ေရးမထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။လမ္းတြင္ ေရတြင္းတစ္တြင္ းေတြ႕ရာ သူမလွန္ေလွာဖတ္ရႈ မိပါသည္ ။ သူမ ခရၤီးထြက္ေနစဥ္ အတြင္း ဂ်က္ကီသည္ ျငိမ္းခ်မ္းေရး နိုဗယ္ဆုကို ရရွိသြားျပီ ။ သူ႕အတြက္ ဂုဏ္ယူ၀မ္းေျမာက္ေၾကာငး္ သ၀ဏ္လႊာကို သူမ ေပးပို့ခဲ့ပါသည္ ။
` ခင္ဗ်ားအရုူးပဲ´
ဟုဆိုကာကိန္းကဘိုင္ဘယ္က်မ္း ျပတင္းေပါက္မွ ေခ်ာင္းၾကည့္ကာ သူမအား ဂ်ယ္လီတစ္လံုးေပးပါသည္ ။ ` ရွင္မေသ ေသးဘူးလား ´ ဟု သူမေမးလိုက္ရာ ` က်ဳပ္ေရာ ေအဘယ္ပါ ထာ၀ရ အသက္ ရကုန္ၾကျပီဗ် ´ ဟု ျပန္ေျပာကာ စာအုပ္ကို ဂ်ိန္းခနဲ ပိတ္လိုက္ပါသည္ ။ သူမ ေခါင္းခါလ်က္ ဆူနာမီ၀င္တာ နင့္ေၾကာင့္လားဟု ေမးလိုက္ေသာအခါ အစိမ္းေရာင္ ေၾကာင္ကေလးက တခိခိရယ္ပါသည္ ။ (သူသည္ တခိခိရယ္ျခင္းမွာ သူမကို အဖက္လုပ္ေသာေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ ေလဒီဂါဂါကိုၾကည့္လ်က္ ႏွာေခ်ေနျခငး္ျဖစ္ေၾကာငး္ေနာက္မွ သိရပါသည္။)
သူမ အလြန္ေပ်ာ္ေသာစိတ္ျဖင့္ ေလဘာတီရုပ္တုၾကီးႏွင့္ တြဲကာ က လိုက္ပါသည္ ။ သူမ ပိုင္ေသာ ဂ်ယ္လီေလးအား ေထာင္ျပကာ
ေသာက္ဦးမလားဟုေမးေသာအခါ ေလဘာတီရုပ္တုၾကီးကသူမလက္ထဲမွမီးတိုင္ကို ေျမွာက္ျပလ်က္ငါ ဘာမွမျမင္ရဘူးဟု ျပန္ေျပာပါသည္။
ေနာက္တစ္ေန့တြင္ သူမသည္ အႏၱာတိက တိုက္မွ ပို့လို္က္ေသာ ပါဆယ္ တစ္ထုပ္ကို ေမးလ္ျဖင့္ လက္ခံရရွိပါသည္ ။”
            သူ ဖတ္ျပီးေတာ့ ကၽြန္မလက္၀ါးကို ကၽြန္မကို ျပန္ေပးတယ္။
            “မင္းေရးတဲ့ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ကိုယ္ဖတ္ဖူးတယ္။”
            ဘယ္မွာဖတ္ဖူးတာလဲလို႕ ကၽြန္မ မေမးၾကည့္လုိက္မိဘူး။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း ကဗ်ာမေရးဖူးဘူး။
            “မင္း ဘုရားသခင္ကိုျမင္ဖူးလား။ မင္း ၀တၳဳထဲကလိုေလ။”
            ကၽြန္မ ပခံုးတြန္႕ျပလိုက္တယ္။
            “ဒါေပမယ္လုိ႕ သူက ေနရာတိုင္းမွာ ရွိတတ္တာမ်ိဳးတဲ့။”
            “တစ္ခါတစ္ေလဆုိ မာဆတ္ရြန္းမ္ (Massage Rooms) ေတြထဲမွာေတာင္ လွဲေနတတ္ေသးတယ္။”
            “အေရာင္ဆုိတာ ျခယ္မွလွတာမဟုတ္ပါဘူးကြာ။ ဒီတိုင္းၾကည့္လည္း ပင္ကိုယ္လွရင္ လွပါတယ္။”
            ကၽြန္မတို႕ အဲဒီေန႕က တစ္ခုခုကို ေစာင့္ေနခဲ့ၾကတယ္။ ေစာင့္ေနခဲ့ၾကတယ္လုိ႕ ကၽြန္မတို႕ထင္ေပမယ္ လို႕ ဘယ္တစ္ခုခုမွ ကၽြန္မတို႕ဆီေရာက္မလာၾကဘူး။ ၾကည့္ရတာေတာ့ ဘုရားသခင္ အလုပ္ရႈပ္ေနပံုပဲ။
            ဘယ္သူမွ မထိုင္တဲ့ သစ္ပင္အိုၾကီးတစ္ပင္ သူ႕အိမ္ေရွ႕မွာရွိေနေတာ့ ကၽြန္မတို႕ သြားထိုင္ျဖစ္တယ္။ ဒီ တစ္ခါေတာ့ သစ္ပင္အိုၾကီးက ကၽြန္မတို႕ဆီလာဖို႕ရာ တအားၾကီးရင့္ေနတဲ့အတြက္ ကၽြန္မတို႕ပဲ သူ႕ဆီသြားျဖစ္ လိုက္ၾကပါတယ္။
            “တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း ငါတုိ႕ဘက္က လိုက္ေလ်ာသင့္တာေလးေတြရွိတယ္မဟုတ္လား။” လို႕ သူ႕ကို ကၽြန္မ ေမးလိုက္ေတာ့ သူက ကၽြန္မကိုျပံဳးျပတယ္။ သူျပံဳးတာၾကီးက ဘုရားသခင္ျပံဳးေနတာၾကီးလိုပဲ။ ကၽြန္မ ေၾကာက္လုိ႕ မ်က္ႏွာလႊဲလ္ိုက္တယ္။
            အျပင္မွာ နိုင္ငံေတာ္အလံၾကီးကိုင္ျပီး နုိင္ငံေရးသီခ်င္းေတြ ဆုိေနတဲ့လူတစ္အုပ္ ျဖတ္သြားတာေတြ႕လိုက္ေတာ့ သူလည္း လိုက္သြားေတာ့မယ္လုိ႕ သူေျပာလာတယ္။ ကၽြန္မ ခြင့္မျပဳလိုက္ဘူး။
            “ဘာေၾကာင့္လဲ။”
            သူေမးတာကို ကၽြန္မ ျပန္ေျဖရဦးမယ္။ ကၽြန္မ ဘာေျဖလိုက္ရင္ ေကာင္းမလဲ။ သူထြက္သြားရင္လည္း ကၽြန္မနဲ႕ လမ္းမတူတဲ့ အတြက္ ျပန္ေတြ႕ဖုိ႕မရွိဘူး။ ျပန္မေတြ႕လည္း ျပသနာမရွိဘူး။ ကၽြန္မလည္းသူ႕ေနာက္လိုက္ဖုိ႕ပဲရွိေတာ့မယ္။ ဒါေပမယ္လုိ႕ သူ႕ကို မ သြားေစခ်င္ဘူး။
            “ရွင့္ကို ကၽြန္မရဲ႕ ခ်စ္သူေဟာင္းအေၾကာင္းေျပာျပမယ္။”
            ကၽြန္မ စကားစပ်ိဳးလိုက္ေတာ့ သူက ကၽြန္မကိုလွည့္ၾကည့္တယ္။
            “မင္းကို လူနဲ႕လုပ္တဲ့အသံေပါင္းစံုကို မုန္းတယ္လုိ႕ ထင္ထားတာ။” လို႕ သူဖြဖြေျပာတယ္။
            ကၽြန္မ ရယ္လိုက္တယ္။ ေဘးနားမွာ ေရဗူးေတြဟာ ပန္းေတြလိုပြင့္။ ငြားငြားစြင့္စြင့္။
            “ရွင္ နားေထာင္မလား။”
            သူ႕လက္ထဲက ေျမၾကီးမပါတဲ့ ပန္းပြင့္ေလးကို သူလွည့္ပတ္ၾကည့္ရႈေနတယ္။ ကၽြန္မ ဆက္ေျပာလိုက္တယ္။
            “ ကၽြန္မမွာ ခ်စ္သူတစ္ေယာက္ရွိဖူးတယ္။ တစ္ေယာက္တည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တိတိက်က်ေျပာရရင္ သူကတတိယ ေျမာက္ေပါ့။ သူနဲ႕ ကၽြန္မ ရြယ္တူပဲ။ ကၽြန္မတို႕ တူတူေနခဲ့ၾကတယ္။ တူတူေနဖို႕လည္း အိမ္တစ္လံုးရွာခဲ့ၾကတယ္။ ကၽြန္မ သူနဲ႕ ေတြ႕ရ တာ ေပ်ာ္ေပမယ္လုိ႕ ကၽြန္မေပ်ာ္ေနတာကို သူမသိခဲ့ဘူး။”
            “အဲဒါ ခက္တာေပါ့။” လုိ႕ သူ ျဖတ္ေျပာတာကို ကၽြန္မ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ျပီး ဆက္ေျပာတယ္။
            “ဘယ္လို ေျပာရမလဲ။ ကၽြန္မတို႕ သစၥာရွိခဲ့ၾကတယ္။ ရွိခဲ့ၾကတယ္လုိ႕ ကၽြန္မထင္တယ္။ ေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ္လို႕ မရွိခဲ့ၾကပါဘူး ။ သူက သူ႕အေတြးနဲ႕သူ ကၽြန္မနဲ႕ အခက္အခဲရွိလာခ်ိန္တိုင္းမွာ ေဖာက္ျပန္ဖုိ႕ ၾကိဳးစားတယ္။ ကၽြန္မလည္း ေနာက္ပိုင္းေတာ့ သည္းမခံ နိုင္ေတာ့တာနဲ႕ သူလုပ္သလို အကုန္လိုက္လုပ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ္လို႕ သူ႕လို လိင္တူေဖာက္ျပန္ဖို႕ေတာ့ မၾကိဳးစားမိဘူး။”
            “မင္းက လိင္တူေတြအေပၚ ေတာ္ေတာ္သေဘာထားေသးသလား။”
            “အယ္ .. အဲ .. ဘယ္လို ေျပာရမလဲ။ ေပါ့။ အ့ဲလို စိတ္မ်ိဳးေတာ့ မရွိေပမယ္လုိ႕ လိင္တူခ်င္း ဆက္ဆံတာကိုေတာ့ ကၽြန္မ မၾကိဳက္ဘူး။ ”
            သူ ေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ဒီႏွစ္အဖို႕ ကၽြန္မေျပာသမွ် သူေခါင္းလုိက္ညိတ္ေနမယ့္သေဘာမွာရွိတာေၾကာင့္ ကၽြန္မ ဆက္ေျပာ ဖုိ႕အားတက္သြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငယ္ငယ္က ကၽြန္မဟာ လက္စဘီယမ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့အေၾကာင္း သူ႕ကိုေျပာျပလိုက္တယ္။
            “သိပ္ေကာင္းေပါ့။”
            “ကိုယ္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက လူတစ္ေယာက္ဆီကို ဖုန္းမွားဆက္ဖူးတယ္။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သူ႕ဆီကို ဖုန္းမွားဆက္ဖူး တယ္လုိ႕ သူေျပာတယ္။ ဒါေပမယ္လုိ႕ သူက ခ်က္ခ်င္းမေျပာဘူး။ ္ေတာ္ေတာ္ၾကာတယ္။”
            “အဲဒီ ၀တၳဳကၽြန္မဖတ္ဖူးတယ္။ ထင္တယ္။ ”
            သူေခါင္းထပ္ညိတ္တယ္။ သူေခါင္းညိတ္တာ ဒီအခါပါနဲ႕ဆို သံုးရာ ခုႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ေခါက္ေလာက္ရွိျပီလုိ႕ ထင္တာပဲ။ ေတာ္ ေတာ္ေခါင္းညိတ္နိုင္တဲ့လူလုိ႕ ကၽြန္မ အသိအမွတ္ျပဳလိုက္တယ္။ သူနဲ႕ စကားေျပာရတာ ကၽြန္မ သိပ္ေပ်ာ္တာပဲ။ ကိုယ္ေျပာသမွ် လက္ ခံနားေထာင္ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဆီမွာ ဖြင့္ဟ၀န္ခံဖို႕နဲ႕ တစ္ခုခုကို ေျပာျပလိုက္ဖုိ႕ ကၽြန္မ ၀န္ေလးေနမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မဟုတ္ဘူး။  
            “ခုတေလာ ေနေရာင္ျခည္က တအားျပင္းလာတယ္ေနာ္။”
            “ဟုတ္တယ္။ အပူေတြလည္း ညပိုင္း တအားေအးလာတယ္။”
            “ကၽြန္မ ရွင့္ကို ကဗ်ာရြတ္ျပရမလား။”
            “ဘာမွ မရွိတာကို နာက်င္ျပဦးမလို႕လား။ ေတာ္ပါျပီ။ ေက်းဇူးတင္တယ္။”
            “ရွင္ ထပ္ျပီးေက်းဇူးတင္စရာ ကၽြန္မမွာရွိေသးတယ္။”
            “မင္း ေတာ္ေတာ္ေလာဘၾကီးတာပဲ။ တကယ္တမ္းက ဘိလိယက္လံုးဟာ မင္းတုိ႕ေနတဲ့ ေနၿဂိဳလ္ၾကီးထက္ၾကီးတယ္ဆုိတာကို မင္းတို႕ လက္မခံၾကဘူး။”
            “ရွင္ေျပာတာ ကၽြန္မလက္ခံပါတယ္။ တိုင္းၾကည့္လုိ႕ရတဲ့ ကိစၥမွမဟုတ္တာ။ ဘိလိယက္ပဲ ေတာ္ျပီလား။ ေဂါက္သီးေလာက္ဆုိ ရင္ေကာ ပိုမေကာင္းဘူးလား။”
            “ဓမၼဓိဌာန္ေမးခြန္းေတြမွာဆုိ အတိအက်ပဲ ေျဖရတာမ်ားတယ္ မဟုတ္လား။”
            “သူတို႕က အေသးအမႊားေလးေတြနဲ႕ပဲ အလုပ္လုပ္တာဆုိေတာ့။ ေပါ့ေလ။”
            “မငး္ သိလား။ အားလံုး ေလးဆယ့္ကိုးမ်က္ႏွာရွိတယ္။”
            ကၽြန္မတို႕ စကားဆက္ေျပာၾကေသးတယ္။ သူ႕အရင္ ကၽြန္မထထြက္သြားဖို႕မရွိသလို သူကလည္း ထထြက္သြားဖို႕မရွိဘူး။ ကၽြန္မတို႕ ဒီအပင္ၾကီးမွာပဲ အျမစ္တြယ္ေနၾကရံု။ ေလးဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္ၾကာတယ္။
30th January 30, 2014

No comments: